Kesän mukana tulee myös ukkonen. Ukkonen voi aiheuttaa suuria ongelmia mutta teemme aina parhaamme korjataksemme nämä niin nopeasti kuin mahdollista. Me JNT:llä olemme koonneet vinkkejä siitä, miten voit yrittää ratkaista internet- ja tv-ongelmat itse ja miten minimoida ukkosen aiheuttamien elektroniikkavaurioiden riski.
- Suojaa elektroniikkaasi kytkemällä tv-, internet- ja virtakaapelit pois pistokkeesta. Pelkästään elektroniikan sammuttaminen kytkimestä ei auta, koska pienelektroniikka on erittäin herkkä ukkoselle.
- Jos sinulla on kuituyhteys, muista vetää kuituterminaalipistoke seinästä.
- Tee varmuuskopio valokuvista ja muista tärkeistä dokumenteista mitkä löytyvät tietokoneestasi, esim. ulkoiseen kovalevyyn tai pilvipalveluun.
- Hanki myös jännitesuoja pistorasiohin.
Ongelmia internetin tai tv:n kanssa?
Joskus tekniikka pettää. Tässä on muutamia vinkkejä siihen, kuinka voit ratkaista ongelman itse. Mikäli palvelusi ei edelleenkään toimi, olemme tietenkin käytettävissä ja autamme sinua.
Ei internet-yhteyttä?
Käynnistä modeemi uudelleen katkaisemalla siitä virta. Käynnistä tietokone uudelleen. Jos surffaat langattomasti, kannattaa testata toimiiko liittymä kaapelilla.
Hidas internet?
Käynnistä modeemi uudelleen katkaisemalla siitä virta. Käynnistä tietokone uudelleen. Osoitteessa Bittimittari.fi voitte tehdä testin, jolla saatte selville liittymänne nopeuden, kannattaa kuitenkin käyttää kaapelia tietokoneen ja modeemin välillä tehdessänne testin, koska WiFi voi vaikuttaa voimakkaasti testituloksiin.
Eikö yksi tai useampi tv-kanava toimi?
Kokeile käynnistää digiboksisi tai televisiosi uudelleen ja tee sitten kanavahaku. Sinun tarvitsee ehkä myös palauttaa television tehdasasetukset. Kun olet suorittanut kanavahaun, jätä yksi kanavistasi näkyviin vaihtamatta kanavaa, jolloin yleensä kaikki kanavat alkavat näkyä uudelleen. Kanavien ilmestyminen uudelleen näkyviin voi kestää jopa 30 minuuttia.
Häiriötiedotteet
Palveluissamme saattaa joskus olla ennakoituja tai ennakoimattomia katkoksia. Mikäli palvelusi ei toimi normaalisti, tarkistathan häiriötiedotteemme ennen yhteydenottoa.
Voit tilata häiriötiedotteemme myös sähköpostiisi. Voit valita tiedotteet, jotka koskevat kaikkia palvelujamme tai vain tiettyjä palveluja. Mene osoitteeseen status.jnt.fi ja klikkaa kohtaa ”Tilaa päivitykset” sivun oikeassa yläkulmassa.
Vikailmoitus
Tarkistathan häiriötiedotteemme siltä varalta, että alueellasi on tilapäisiä häiriöitä, ennen kuin teet vikailmoituksen.
Mikäli olet tehnyt yllä olevat toimenpiteet, ja ongelma jatkuu, voit ottaa yhteyttä vikapalveluumme, joka palvelee vuorokauden ympäri numerossa 0800 306 719.
Palvelemme sinua koko kesän!
Tavoitat asiakaspalvelumme arkisin klo 09:00–16:30.
Digitaalinen asiakaspalvelumme selfie.jnt.fi toimii vuorokauden ympäri. Sieltä voit tilata uusia palveluja tai tehdä palveluihisi muutoksia, tarkistaa tai muuttaa asiakastietosi, katsella JNT-laskujasi ym.