JNT on usein askeleen edellä. Heidän osaamisensa digitalisoinnissa ja mobiiliratkaisuissa on meille valtavan arvokasta, sanoo Annika Rak, Cambridge-ohjelman tj ja konseptin kehittäjä. Pietarsaari päämajanaan hän luotsaa menestyksekästä yritystä, jolla on toimintaa sekä Suomessa että Ruotsissa ja yhteistyökumppaneita useissa muissa Euroopan maissa.
Cambridge-ohjelma on konsepti, jossa on mahdollista saada oman valmentajan ja henkilökohtaisen ohjelman avulla apua painonpudotukseen, syödä terveellisemmin, voida paremmin ja pitää yllä tervettä elämäntapaa. Yrityksellä on tällä hetkellä 135 valmentajaa Suomessa ja 35 Ruotsissa.
– Valmentajamme ovat toiminnassamme avainasemassa. He opettavat, tutoroivat ja motivoivat asiakkaita tiellä kohti kestävämpää elämäntapaa. Koska myös valmentajat ovat yrittäjiä, meidän on tärkeää tarjota heille kaikki mahdollinen tekniikka, osaaminen ja tuki, minkä he tarvitsevat voidakseen työskennellä kanssamme vaivattomasti ja joustavasti. Voi sanoa, että ilman JNT:tä se tuskin olisi ollut mahdollista. He ovat alusta lähtien auttaneet meitä kaikessa, sanoo Annika Rak kiitollisena.
”Kaikella” Annika tarkoittaa sekä laitteistoja että palveluja kuten laajakaistaa, puhelinta ja kaikenlaisia IT-palveluita – eikä vähiten tukea. Valmentajilla on esimerkiksi mahdollisuus tilata tietokonepaketti, johon kuuluu esiasennettuina heidän työssään tarvitsemansa ohjelmistot. Asennukseen sisältyy sähköposti omalla domain-nimellä, pääsy yrityksen pilvipalveluihin, rekisteri, nettikauppa, tavarantilausjärjestelmä ynnä muuta – tällä tavalla yhtiöön on yhdistetty niin sanottu backoffice (tukitoimisto). Pakettipalveluun kuuluu myös laitteiden lähettäminen asiakkaalle, tavallaan avaimet käteen -periaatteella.
– Yrittäjyys ei saa olla tekniikasta kiinni, joten uudelle valmentajalle on erittäin tärkeää, että hän voi noutaa käyttövalmiin työkalun postista. Heidän tarvitsee periaatteessa vain nostaa kannettavan tietokoneen näyttö ylös ja alkaa työskennellä. Mielestäni on tarpeetonta käyttää aikaa ja energiaa siihen, että jokin tökkii ja se ärsyttää. Sen sijaan otan yhteyttä omaan yhteyshenkilöömme JNT:llä, selittää Annika, joka jo vuosia toimineena edelläkäyvänä yrittäjänä tietää, kuinka tärkeää on keskittyä ydintoimintaan ja antaa luotettavan yhteistyökumppanin huolehtia tekniikasta.
Annika liikkuu työssään paljon sekä lähelle että kauas, mutta tukee erittäin mielellään paikallista yritystä. Cambridgen pääkonttorin henkilökunta Pietarsaaressa arvostaa lisäksi JNT:n läheisyyttä, kun he voivat mennä myös palvelutiskille pyytämään apua.
– JNT on todellakin toimintamme peruspilari. Heillä on osaamista, he tietävät tarpeemme ja ovat usein askeleen edellä. Kun meillä Cambridgellä on idea ja kerron siitä yhteyshenkilöllemme, niin he ovat jo ennakoineet tarpeen ja miettineet teknistä ratkaisua. He ovat aina valmiudessa. Palvelu on nopeaa riippumatta siitä, soittaako vai lähettääkö sähköpostia. Se tuntuu turvalliselta, Annika kokee.
Joskus turvallisuus voi toki olla koetuksella paljon suurempien asioiden takia, kuten esimerkiksi sosiaalisten kontaktien äkillisestä rajoittamisesta tullut tieto, joka pyyhkäisi koko yhteiskunnan yli keväällä 2020. Se pakotti yrityksen miettimään uudelleen ohjelmamme klassista toimintamallia, jossa valmentaja ja asiakas tapasivat toisensa fyysisesti.
– Olen aina kehittänyt intohimoisesti sekä terveyden edistämistä että liiketoimintaa, mutta nyt tilanne vaati nopeaa innovaatiota – ja nopeasti se kävikin! Muutamassa päivässä päivitimme konseptimme niin, että voimme tarjota asiakkaille myös virtuaalisia tapaamisia Teamsin välityksellä. Jälleen kerran JNT oli suureksi avuksi. Heidän asiantuntemuksensa digitalisoinnista ja mobiiliratkaisuista oli meille silloin äärimmäisen tärkeää, ja tulee olemaan myös tulevaisuudessa, kenties täysin ratkaisevaa, Annika tiivistää.
Tarvitseeko teidänkin yhtiönne telekomiin kokonaisratkaisuja?
Lue lisää yritysratkaisuistamme:
Ota yhteyttä, niin katsomme yhdessä kanssanne juuri teidän tarpeisiin sopivan palveluratkaisun: