Cookie-inställningar

Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.

Bytet till JNT Fiber hjälpte Hotel Kokkola att förbättra sina tjänster

Hotel Kokkola som är verksamt i centrala Karleby är ett hemtrevligt hotell, där man vill satsa på gästernas trivsel. Hotellets motto ”helppo tulla, hyvä olla” (”lätt att komma, gott att vara”) innebär ett löfte om allt från smidiga tjänster till fungerande internetförbindelse. Företaget hade tidigare återkommande problem med sin internet-anslutning, men efter att de bytte till JNT Fiber har det inte varit några avbrott, och man kan alltid lita på att hjälpen finns nära om det uppstår problem.

Bild: Sari Jukonen och Jonna Tienhaara tar tillsammans med sin personal hand om hotellgästerna och ser till att de trivs. Hotellhunden Rane är lika kärleksfull mot alla gäster. 

Hotellchefen Sari Jukonen och Jonna Tienhaara som ansvarar för kundtjänst och försäljning har sedan 2011 arbetat på Hotel Kokkola som ägs av Anders Wiklöf. På det hemtrevliga hotellet syns resultatet av deras arbete och man möts av den lokala atmosfären redan vid entrén. 

Det är stor efterfrågan på hotellrum i Karleby. Bland annat tillväxten av storindustriområdet KIP har lett till fler arbetsresenärer.  

— På vardagarna har vi gäster som reser i arbetets tecken och på veckosluten under vintersäsongen har vi fritidsresenärer och idrottslag. Under sommaren kommer många par och familjer, berättar Jonna Tienhaara. 

Vardagen på hotellet är internationell. Under en månad har vi gäster från ca 30 olika länder och på årsnivå kommer ca 20 % av hotellgästerna från andra länder. På sommaren kommer det främst inrikes resenärer och många barnfamiljer övernattar i Karleby när de besöker Kalajoki Hiekkasärkät och Powerpark. 

Kunderna uppskattar snabb nätförbindelse

JNT är Hotel Kokkolas leverantör av JNT Fiber, serverutrymme, utrustning och IT-stöd. Samarbetet började för över tio år sedan med dåvarande Konttoripiste och pågår fortfarande efter att Konttoripiste fusionerades med JNT. Nu levereras alla tjänster från fiberanslutning till kontorstillbehör från ett och samma ställe. 

Hotel Kokkola bytte till en JNT Fiber-anslutning under förra sommaren. Jukonen och Tienhaara sökte en lösning för jämnare internetkapacitet och bättre driftsäkerhet. Som partner ville de absolut ha ett lokalt företag, så JNT var ett naturligt val.  

JNT Fiber garanterar snabba och stabila internet-förbindelser för företag. Enligt Hotel Kokkola har löftet uppfyllts och såväl arbetstagare som kunder är nöjda.

— Gästerna är nöjda, då det trådlösa nätet fungerar betydligt bättre. Tack vare JNT kan vi erbjuda bättre tjänster, berättar kvinnorna.

— Tidigare hade våra utländska gäster ibland svårigheter med att koppla upp sina bärbara datorer, och vi lyckades inte alltid lösa problemen. Lyckligtvis slipper vi sådana bekymmer nu tack vare bytet till JNT Fiber, berättar Sari Jukonen.

Bild: Genom bytet till JNT Fiber fick man betydligt bättre anslutning och alla skuggområden eliminerades.  

Tillit till lokal samarbetspartner 

Gemensamma värderingar och lokal förankring har styrt Hotel Kokkola vid valet av samarbetspartner. JNT delar samma värderingar och hjälper alltid till om det behövs. Hotel Kokkolas arbetssystem är helt beroende av IT.  Om anslutningen eller apparaterna inte fungerar, kan man inte ta betalt, checka in eller göra nycklar till kunderna.  

Jonna Tienhaara ansvarar för hotellets IT-system. Systemet har en annan leverantör, men även här fungerar JNT som stöd.

— Det finns inte längre något IT-stöd för vårt hotellsystem i Finland, så vid behov reder vi ut problemen med JNT. Man kan alltid lita på att någon kommer på plats och att vi tillsammans hittar en lösning på saken, berättar Tienhaara.

Särskilt beröm får JNT för sin kundservice. 

— Det har aldrig känts som om vi är en för liten kund för JNT. Trots att vi är ett litet företag är våra angelägenheter viktiga. Det känns jättefint, berättar Sari Jukonen glatt.

Ta kontakt!