På bilden: Jeppis Stadion Ab:s styrelseordförande Björn Anderssén och JNT:s VD Maria Höglund vid byggplatsen.
De goda nyheterna avlöser varandra. Nu går även JNT med som Cool to Care-partner i Project Liv Arena.
– Vi på JNT vill vara med och stödja detta projekt, för oss är det viktigt att vara med och bygga upp samhället i regionen, det gör vi varje dag i vår dagliga verksamhet, men genom att vara med här, kan vi nu också göra det på ett annat sätt, säger Nina Riska, chef för konsumenttjänster på JNT. Om vi kan hjälpa till för att barn och unga i regionen skall ha en meningsfull fritid, vill vi också göra det.
Nina Brännkärr-Friberg från Project Liv är glad för att JNT väljer att vara med.
– Vår femte Cool to Care-partner är med, och det känns fantastiskt! Finlands första fotbollsstadion med en välgörenhetsförenings namn blir verklighet. Project Liv Arenan hyllar både hjältarna på planen och de små kämparna utanför. It’s cool to care går från ord till handling, och tillsammans skapar vi historia, säger Nina Brännkärr-Friberg.
Cool to Care-samarbetet sker på lång sikt mellan företagen och stadionbolaget Jeppis Stadion Ab. Samarbetsformen hjälper till att hålla framtida hyror på en skälig nivå och göra stadion tillgänglig för så många som möjligt.
Från stadionbolagets sida är man också glada för JNT:s medverkan.
– Det är en betydande nyhet för oss att lokala JNT väljer att vara med i projektet, säger Jeppis Stadion Ab:s styrelseordförande Björn Anderssén. Det känns naturligt att lokala företag stöder lokala projekt och på så sätt utvecklar hela regionen.
Sedan tidigare är Snellman, Mirka, Pedersörenejdens Andelsbank och Herrfors Cool to Care-partners i Project Liv Arena.
– JNT har rötterna i Jakobstadsregionen och vi jobbar långsiktigt för regionens bästa. Att vara med i Project Liv Arena känns meningsfullt. Ett samarbete mellan företag och föreningsliv som skapar välmående och livskraft på många plan och gynnar hela regionen, säger Maria Höglund, VD på JNT.
Text och bild: Kaj Högstedt, Tiibaa Media.