Cookie-inställningar

Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.

JNT:s IT-team står till tjänst med personlig och kompetent service

Ett fungerande ICT-partnerskap är i många fall avgörande för företag. JNT:s IT-team tar hand om företagskunderna med bred kompetens och personlig service. Skratt och glada röster fyller rummet när teamledarna Jan Långbacka och Samu Penttilä, IT-arkitekten Sami Laihorinne samt IT-chefen Jarkko Pelto-Arvo samlas vid samma bord.

Bild: Jobbet på IT-avdelningen rullar på bra när Jan Långbacka, Sami Laihorinne, Jarkko Pelto-Arvo och Samu Penttilä ser till att hålla god laganda och att teammedlemmarna har bra kompetens.

— Kunderna uppskattar ofta att de kan nå oss på telefon. De kan alltid ringa samma bekanta person, oavsett vad problemet är. Vi bollar inte kunderna fram och tillbaka, utan vi utreder och löser problemet, berättar Samu Penttilä.

De erfarna IT-experterna menar, att JNT skiljer sig från konkurrenterna genom sitt breda kunnande och sin lagom stora organisation.

— Många företag är riktigt bra på ett specifikt delområde, men problem kan uppstå när olika system inte fungerar ihop. Vi har så bred kompetens att vi kan lösa även sådana problem, säger männen övertygande.

Trots att IT-teamet består av 26 personer mellan Vasa och Uleåborg, fungerar samarbetet friktionsfritt.

— Alla kan sköta de grundläggande sakerna och dessutom har vi personer som är specialiserade på vissa områden. Tillsammans hittar vi alltid en lösning, även på de mest krävande problem, säger Jan Långbacka.

Flexibel ICT-partner för företag i alla storlekar

Det finns många som känner att pulsen stiger och svetten lackar när IT-problem stör arbetsvardagen. Problemen kan vara många och väldigt varierade. JNT hjälper med dessa, oavsett om det handlar om att byta lösenord, nätverksproblem, problem med brandväggar och servrar, eller ibruktagande av nya tjänster.

— Med ett så stort team i ryggen, finns det alltid någon som har en lösning på kundens problem, säger Jan Långbacka.

Kundens problem blir våra problem och vi hjälper alltid kunden, även om problemet inte direkt rör de tjänster som JNT levererar.

JNT är en lagom stor partner för både stora och små företag. Tillräckligt stor för att lösa även de mest krävande problemen, men samtidigt tillräckligt liten för att kunna erbjuda personlig service.

Större företagskunder kan exempelvis ha stort nytta av att deras egen IT-ansvarsperson har JNT-teamets stöd och nätverk att vända sig till.

— Om man till exempel ska välja ett nytt system till organisationen, hjälper vi till att hitta rätt lösning. Och under semestertider kan vi vikariera och hjälpa IT-teamet med det som behöver göras, berättar Sami Laihorinne.

För mindre företag är det av största vikt att JNT snabbt och smidigt kan hjälpa till att lösa IT-problem.

— Vi ser till att småföretagens verksamhet snurrar på som den ska, att datorer och andra hjälpmedel fungerar och systemen är i gång, försäkrar männen.

Bild: Sami, Samu och Jan lovar att lösa kundens problem, allt från IT-system till produktionsproblem. ”Om kunden ber oss städa, så klarar vi det också,” skrattar Sami.

Nya lösningar för att underlätta kundens arbetsvardag

Enligt IT-chefen Jarkko Pelto-Arvo strävar JNT efter att varje anställd på IT-avdelningen ska kunna identifiera kundföretagets behov och känna till deras verksamhet tillräckligt väl för att kunna erbjuda nya lösningar som underlättar kundens arbetsvardag.

— När vi känner företaget väl kan vi föreslå nya lösningar för till exempel produktionen eller säkerheten. Vi har så mångsidig erfarenhet av olika kundmiljöer att vi ofta kan föreslå fungerande lösningar baserat på vår egen erfarenhet, som kunden kanske inte själv kommer att tänka på, tillägger Sami Laihorinne.

Vi satsar också på utbildning, så att varje teammedlem håller sig uppdaterad i den snabbt föränderliga IT-världen.

— Varje person deltar under året i minst en mer omfattande utbildning. Dessutom deltar vi i kortare utbildningar under årets lopp, berättar Jan Långbacka.

Som arbetsplats får JNT beröm av hela teamet. Förutom det smidiga samarbetet uppskattar männen att arbetsgivaren erbjuder dem möjligheten att få utveckla sin egen kompetens.

— Vi har ett avslappnat gäng och vi jobbar med en positiv inställning, sammanfattar Samu Penttilä.

Ta kontakt

Behöver du hjälp med IT:n? Kontakta gärna våra företagsförsäljare via kontaktuppgifterna nedan.

Mer info

Vill du veta mer? Kontakta oss då via kontaktformuläret nedan, ring oss på 06 786 8200 eller skicka e-post till foretagslosningar[a]jnt.fi.

Du kan också besöka oss på Alholmsgatan 3 i Jakobstad, Tvärgränden 7 i Vasa, eller Heinolasvängen 12 i Karleby (Konttoripistes lokal).